Ciasteczka owsiane z przyprawami.

image

Ukochane ciasteczka mojego dziecka…

Do miski wrzucamy 1 1/2 szklanki drobnych płatków owsianych,  imbir w proszku,  goździki,  kardamon,  pieprz czarny,  gałkę muszkatołowa, większa szczyptę soli,  dwie czubate łyżki maki pszennej,  pół łyżeczki kurkumy. Mieszamy wszystko dokładnie,  dodajemy płaska łyżeczkę cynamonu,  dwie duże łyżki miodu płynnego,  miękkiego masła i szczypta imbiru. Wyrabiamy ciasto ręcznie. Formujemy lub wykrajamy takie kształty ciasteczek jakie chcemy.
Wkładamy do nagrzanego na max piekarnika na około 10 minut,  potem obniżamy temperaturę o połowę i dodatkowe około 8 minut,  kiedy ciasteczka są lekko brązowe.

Każdy piekarnik jest inny wiec trzeba sprawdzić ten pierwszy raz.

Ciasteczka przechowywujemy w szczelnym pojemniku do tygodnia.

image

Autor

Mama z prądem i pod prąd

Nazywam się Sylwia. Jestem, czy też inaczej, wciąż uczę się być kobietą, żoną, matką. Wychodzi mi to różnie. Mieszkam juz szmat czasu na Zielonej Wyspie. Tak to się ułożyło, nie planowałam tego tak, ale to życie rozdaje karty... Więc jestem też cudzoziemką...

Skomentuj

