Przez mój osobisty żołądek do mojego serca, do mężczyzny też …

image

Dlaczego nie ma nam smakować w pierwszej kolejności, potraktować to jako priorytet, aby zrobić sobie dobrze. Komfort dla ciała i duszy,  bo po tym mniam,  obie będą syte.

Na obrazku jest łopatka jagnieca,  ale może być też udziec.
Marynujemy mięso przez noc, zostawiamy w lodówce przykryte folią plastikową.
Najpierw nacieramy mięso oliwą i kminkiem w proszku (ja używam kminu),  potem szczodrze świeżo zmielonego pieprzu,  mgiełkę imbiru i 5-8 ząbków czosnku na kawałki,  ponacinać mięso i tam te kawałki czosnku wsunąć. Posypać gruboziarnistą solą morska,  uważać aby nie przedobrzyć. Mięso masujemy,  aby marynata lepiej się trzymała. Syrop balsamiczny, ze 3 łyżki,  2 łyżki soku z cytryny,  tymianek i rozmaryn,  jeżeli mamy gałązki rozmarynu to wtykamy je tam gdzie kieszonki z czosnkiem. Finał i do lodówki aby się przegryzło przez noc.

Wkładamy do piekarnika przykryte aluminiową folia na 2 godziny na 150 stopni,  potem podkręcamy do 180-200 stopni i dokładamy ziemniaki – pokrojone,  posypane pieprzem,  solą,  tymiankiem lub rozmarynem. I następne 2 godziny. Można podlać wrzątkiem jeżeli mało sosu plus 3 łyżkami białego wina.

Syrop balsamiczny różni się tym od octu bslsamicznego,  że ma gęsta konsystencję. Karmelizuje się podczas pieczenia i daje fantastyczny słodko – kwaśny smaczek.

Mięso jagniece jest dość intensywne w smaku i daje kopa energetycznego,  dlatego aby się nim nie zamulić trzeba dodać soku z cytryny i także białe wino jest ok.

Smacznego!

Autor

Mama z prądem i pod prąd

Nazywam się Sylwia. Jestem, czy też inaczej, wciąż uczę się być kobietą, żoną, matką. Wychodzi mi to różnie. Mieszkam juz szmat czasu na Zielonej Wyspie. Tak to się ułożyło, nie planowałam tego tak, ale to życie rozdaje karty... Więc jestem też cudzoziemką...

4 myśli na temat “Przez mój osobisty żołądek do mojego serca, do mężczyzny też …”

Skomentuj

