Rozterki cudzoziemki : Za co lubię Zieloną Wyspę?

UK-IrelandMER_FR_20101011_45038

Myśli to są bardziej rozczochrane niż zwykle, bo bardzo ranna pora. Ale jakoś tak mnie naszło, bo mgliście i chmurno dzisiaj z rana…

Za opowieść o AVALON. Za historię pełną magii o silnych i mądrych kobietach z przeszłości, z czasów Króla Artura i Okrągłego Stołu…

Za Henry VIII, tego, który ścinał żony, bądź odsyłał je na „banicję”, kiedy już on podpisał dokumenty rozwodowe, zgoda czy podpis żony nie był wymagany. Bo cel uświęcał środki w pogoni za męskim potomkiem. Co przeczy wizerunkowi nudnego, flegmatycznego i nie potrafiącego podjąć decyzji zimnokrwistego Anglika.

Za syna Tony Blair’a, który został aresztowany w wieku 16 lat, bo pijany w sztok, leżał gdzieś na kawałku trawy w centrum miasta. I popisano o tym trochę, ale nikt tu specjalnie nie rozdzierał szat, bo w końcu w rodzinie różne rzeczy się zdarzają. A, że tatuś Prime Minister, cóż też bywa..

Za „kołtun ranny”, który jest tutaj u matki dziecio  społecznie akceptowalny. Ale tylko z rana. I za brak „kłamstw makijażu”, to już nawet być może przez dzień cały…

Za to, że tutaj jest miło. Że ludzie się uśmiechają na ulicy i mówią też „Dzień dobry”, pomimo, że ich widzę pierwszy raz w życiu.

Za ten „tygiel narodowościowy”, w którym się tu wszyscy mieszczą i wcale nie jest zbyt ciasno i nieprzyjemnie.

Za te wszystkie „początki”, które tutaj się urodziły… I które kontynuuję…

I za to, że uczę się życia w przyspieszonym tempie. Myślę, że mnie czyni to lepszą niż byłam…

Za te wszystkie nowe doświadczenia, smaki, zapachy. Za tych nowych ludzi, których spotkałam.

Gdyby nie Zieloną Wyspa, może byłabym o coś uboższa …?

Autor

Mama z prądem i pod prąd

Nazywam się Sylwia. Jestem, czy też inaczej, wciąż uczę się być kobietą, żoną, matką. Wychodzi mi to różnie. Mieszkam juz szmat czasu na Zielonej Wyspie. Tak to się ułożyło, nie planowałam tego tak, ale to życie rozdaje karty... Więc jestem też cudzoziemką...

Jedna myśl na temat “Rozterki cudzoziemki : Za co lubię Zieloną Wyspę?”

Skomentuj

