Chrzanić doskonałość! To pic na wodę i fotomontaż…

woman_hyperrealist_paint_02

W pogoni za ideałem nie spałam więcej niż 5 godzin przez ponad 3 lata… Chciałam być niezastąpiona i niezatapialna. I byłam!

Dałam radę. Przez 3 lata. Potem dochodziłam do siebie przez rok cały…

Może i by tak to trwało znacznie dłużej, ale wulkan frustracji, skumulowanego gniewu, wybuchł był, w najmniej oczekiwanym miejscu, w najmniej oczekiwanym czasie, z najmniej oczekiwanej strony. Wzięło mnie to z zaskoczenia. Ale dało do myślenia…

Lecimy w kierunku ideału, bo tak mamy zakodowane chyba. Chociaż ja śmiem twierdzić, że raczej wypalone na mózgu. Lecimy więc jak ćma do świecy. Bo wszędzie naokoło same ideały chodzą. Większość z nas trzyma gębę na kłódkę i przedstawia się jako kobietka dążąca do ideału. Po swoim trupie…

Ja wierzę bardzo, że kobieta jest kapłanką domowego ogniska, ale… Ale, wszystko ma swoje granice. Wczoraj na obiad były buraczki. Nie miałam weny ani ochoty. Hot-dogi narazie wyszły z mody. Więc rozmrozilam steak’a i mąż i ojciec zrobił sobie „steak sandwich”,  czyli kanapkę z wkładką, swoimi ręcami (to nie palcówka czy błąd 😉 ) . Bez buraczków. Ok, mamy wybór. I padłam wczoraj o godzinę 21. Wyspałam się jak dziecko.

Dzisiaj pogoda typowo wyspiarska, bo leje i wieje. I jeszcze od dzisiaj 2.5 tygodnie ferii dla gagatka. Taaak… Więc, gotuję, bo steak’i wyszły… Ale wyglądam jak obraz nędzy i rozpaczy, włosy związane gumką po szparagach z tamtego roku, wyciągnięta bluza, chrzanić… Dziecko w południe nadal w piżamie.

W dupie mam te obrazki z kolorowych magazynów z uśmiechniętymi matkami, seksownymi Paniami Domu czy poradników stos z „dobrymi” radami, żeby mieć super macierzyństwo, super małżeństwo, super sex w tym małżeństwie, super życie… Wszystko to robimy tańcząc na rzęsach i z przytupem co jakiś czas. Żarty chyba. Ja w to nie wierzę, sorry zawsze byłam trudnym konsumentem.

Ja mam prawdziwość. I prawdziwość jest taka jaka jest. Z nieumytymi włosami, z dniami „rannego kołtuna”, z cichym godzinami, bo mąż i ojciec doprowadza do szewskiej pasji i vice versa i czasami 4 godzinami tv dla dziecka, żeby móc usiąść samej i pobyć z sobą, bo nie ma gdzie i jak ucieć.

Wyszło jak manifest jakiś. Nic to. Amen.

Autor

Mama z prądem i pod prąd

Nazywam się Sylwia. Jestem, czy też inaczej, wciąż uczę się być kobietą, żoną, matką. Wychodzi mi to różnie. Mieszkam juz szmat czasu na Zielonej Wyspie. Tak to się ułożyło, nie planowałam tego tak, ale to życie rozdaje karty... Więc jestem też cudzoziemką...

2 myśli na temat “Chrzanić doskonałość! To pic na wodę i fotomontaż…”

  1. I dobrze, takie też mam podejście: praca od do i tyle, żadnego „extra mile” bo to się nie sprawdza a ja tylko mniej w domu jestem, jeśli mam się dopracować stanowiska to sam sobie je stworzę; auto nie dla sąsiadów czy znajomych a takie które jeździ i nie boli jak się puknie i stuknie; od żony nie oczekuję żeby czekała z obiadem, nie obchodzi nas/ mnie że siedzimy w domu oglądając razem seriale zamiast iść do ludzi, na spacer z psem do parku w dresie bo wygodniej i można się z nim swobodnie pobawić a i pies to znajda i wiecznie rozczochrany border colie a nie pudel czy inny hart. Chrzanić standardy itd

    Polubione przez 1 osoba

    1. Wiesz, właśnie dzisiaj zrobiłam buły drożdżowe z kiszona kapusta z grzybami. Przedtem przejrzałam przepisy i na zdjęciach, te wszystkie były czy paszteciki były piękne, równe i perfekcyjne. Moje buły rwalam kawałki wyrośnie tego ciasta, rozciągalam ręcznie i nakładalam farsz. Nie są takie same, każde jest inne i są piękne!!! To moja dygresja do doskonałości czy perfekcji i dążenia do niej… Pozdrawiam serdecznie 😊

      Polubione przez 1 osoba

Skomentuj

