Uśmiechnięty i szczęśliwy ten emigrant. Cud, miód i malina…

1ccf8af7680c31950e984f01630269d5

Życie to bajka. A bycie emigrantem to bajka do kwadratu. Bo jest pięknie. Ja o niczym innym w życiu nie marzyłam, tylko o tym, żeby wyemigrować. Wziąć parę moich rzeczy i powiedzieć wszystkim, rodzinie i innym, którzy mnie znali : pa! I pojechać i zdobywać świat!

Tak jak kiedyś Kolumb odkrywał Amerykę. Super! Takie wielkie : Wow! Na każdym kroku. Bo nowi ludzie, bo nowy język, bo nowe otoczenie, zwyczaje, praca, mieszkanie, jedzenie. Wszystko  s u p e r. Wszystko gra i jest pięknie. Bosze Ty mój, dlaczego o tym wcześniej nie pomyślałam, mogłam zaraz po szkole wyjechać. Ale, nie, no przecież miałam taką świetna pracę w Polsce. Niejedną przez paręnaście lat, no ale tak się zdarza. No i miałam takich świetnych szefów w Polsce, tak mnie wszyscy szanowali i doceniali. I ocierali łzy, kiedy powiedziałam, że wyruszam na podbój świata. No Europy Zachodniej….

Przecież przystosować się do nowego jest bardzo łatwo. Jak to komuś jest trudno??? No to chyba jakiś z problemami jest! To może potrzebuje z kimś porozmawiać, z jakimś specjalistą. Trzeba być elastycznym, no i twardym, a nie miętkim. Nad tym trzeba pracować.

Nie, ja nie tęsknię. Za czym? Przecież mogę pojechać do Polski w odwiedziny. Zobaczyć rodziców i znajomych. No i przecież tutaj ten kraj ma tyle do zaoferowania. Co tam Polska, takie zadupie Europy. Aż wstyd! No, ale teraz mieszkam w wielkim świecie. Nie wszystko co prawda jeszcze rozumiem, ale zawsze się znajdzie jakiś życzliwy Polak, który pomoże. Bo my Polacy trzymamy się razem i jeszcze się na nikim nie zawiodłam. Naprawdę można na innych polegać. Spotykamy się, chodzimy na kawę i piwo i pomagamy sobie załatwić lepszą pracę, podrzucamy sobie dzieci. Wtedy ja mogę wyskoczyć zrobić paznokcie czy włosy. Nawet pamiętamy o swoich urodzinach.

A patriotyzm? To jest jakaś przebrzmiała śpiewka. Patriotyzm, e tam, ja jestem obywatelka świata. Poza tym ja się do Polski dokładam, przyjeżdżam czasami i wydajemy tam pieniądze. No i budujemy tam dom, gdyby nam przyszło do głowy kiedyś tam wrócić. Ale wcale mnie tam specjalnie nie ciągnie, bo wszystko mam lepsze tutaj, gdzie mieszkam. Chociaż wszyscy znajomi mówią nam, że czekają na nas. Oni tęsknią za nami, bardziej niż my za nimi. Często dzwonią i piszą listy.

Właściwie nie wiem dlaczego wyjechaliśmy, to był w sumie kaprys. Bo przecież w Polsce też jest dobrze. Wszędzie mówią i piszą, że Polska jest w takiej dobrej sytuacji ekonomicznej. Recesja nas ominęła. Wszyscy mają pracę. I jeszcze czytałam na internecie, że to w Polsce właśnie  żyje dużo szczęśliwych ludzi, którzy cieszą się życiem. Tylko szkoda, że my tacy mało światowi jesteśmy. Nie to co Anglicy czy Francuzi, mają taką kulturę i są tak bardzo otwarci. I turystów tam tyle przyjeżdża to wszystko oglądać. A w tej Polsce, no to Kraków jest. No i Smok Wawelski. A oprócz tego to niewiele…

A dlaczego mam się czuć samotna? Sami Polacy naokoło. Sami dobrzy przyjaciele. Zawsze można z kimś porozmawiać. W pracy też wszyscy mili są, mówią jak się cieszą, że mieszkamy w ich kraju.

Ja myślę, że bycie emigrantem ma same plusy.

Autor

Mama z prądem i pod prąd

Nazywam się Sylwia. Jestem, czy też inaczej, wciąż uczę się być kobietą, żoną, matką. Wychodzi mi to różnie. Mieszkam juz szmat czasu na Zielonej Wyspie. Tak to się ułożyło, nie planowałam tego tak, ale to życie rozdaje karty... Więc jestem też cudzoziemką...

13 myśli na temat “Uśmiechnięty i szczęśliwy ten emigrant. Cud, miód i malina…”

  1. smutne, ale prawdziwe… Najbardziej mnie rozwalaja ludzie w Polsce, ktorzy probuja mi sugerowac, ze ja nie powinnam glosowac i wtracac sie do ‚ich’ kraju, skoro wyjechalam. A jednoczesnie polska skarbowka intersuje sie moimi zarobkami w Norwegii i chetnie skasuje mnie za mieszkanie po zmarlej, ukochanej Mamie… Takze pomimo, ze wciaz jestem zmuszona rozne rzeczy w Polsce placic, to mam sie nie wtracac, ciekawe. Pozdrawiam i zapraszam do mnie, ostatnio o tym, co smiesznego jedza Norwegowie. http://www.auparisztaka.blog.pl

    Polubione przez 1 osoba

Skomentuj

