Angielskie ono czy nie, ale ciasto marchewkowe jest mniam!

_20151201_111440

Nie wiem jakie „korzenie” ciasta marchewkowego, ale jakie to ma znaczenie? Najważniejsze jest, że polubiłam je od pierwszego razu. I okazało się, że jest łatwe i to jest dla mnie ważne, bo nie lubię komplikowania w kuchni…

CIASTO MARCHEWKOWE / CARROT CAKE

3/4 kostki masła

5 – 6 łyżek cukru

5 jajek

około szklanka mąki + łyżeczka z czubkiem proszku do pieczenia

1 pomarańcza : zetrzeć skórkę i wycisnąć sok

garstka rodzynek

garstka orzechów wloskich

3 starte marchewki, podgotowane 10 minut we wrzącej wodzie

szczypta soli, gałki muszkatołowej, goździków

1 łyżeczka cynamonu

Na krem potrzebujemy :

100 g serka mascarpone

200 g tłustego serka homogenizowanego (full fat cream cheese)

cukier puder do smaku

2 limonki : starta skórka i sok

Nagrzać piekarnik do 180 stopni (Gas 4). Blaszkę posmarować masłem.

Masło roztopić i lekko schłodzić. Ubić żółtka z cukrem, oddzielnie ubić białka na sztywno. Połączyć masło i żółtka z cukrem z mąka i resztą składników. Ciasto ma być dość gęste, nie lejące. Ewentualnie dodać mąki. Delikatnie wmieszać ubite białka. Wlać do foremki i do pieca na 50 minut.

Wymieszać składniki do kremu i posmarować wystudzone ciasto. Posypać pokrojonymi orzechami włoskimi.

Mniam!

Autor

Mama z prądem i pod prąd

Nazywam się Sylwia. Jestem, czy też inaczej, wciąż uczę się być kobietą, żoną, matką. Wychodzi mi to różnie. Mieszkam juz szmat czasu na Zielonej Wyspie. Tak to się ułożyło, nie planowałam tego tak, ale to życie rozdaje karty... Więc jestem też cudzoziemką...

4 myśli na temat “Angielskie ono czy nie, ale ciasto marchewkowe jest mniam!”

  1. Marchewkowe często brzmi dziwnie tak mi się wydaje, ale wygląda bardzo apetycznie i smakuje też dobrze. Lubie gotowac, ale nigdy nie miałam okazji tego przygotować może z powodu braku przepisu? Teraz chyba nie moge użyć tej wymowki hehe chyba jestem zmuszona chyba spróbować 🙂

    Masz moje glosy na najlepszego bloga w tej kategorii 🙂

    Zapraszam również na moje blogi które biorą udział w konkursie. Jeden w kategorii lifestyle i porady mama na 100% (mamana100procent.wordpress.com) oraz polskie blogi anglojęzyczne w UK : the world in a frame (julesbull.wordpress.com). Zapraszam serdecznie pozdrawiam i good luck 🙂

    Lubię to

Skomentuj

