Czekoladowe muffiny z fasoli. Nie do wiary, ale pycha ;)

_20160227_075235

Niby coś słyszałam o tym, że można upiec ciasto czy inne brownie z fasolą. Ale pomyślałam, że to jakieś fanaberie. Pomimo, że fasolę uwielbiam. No i zobaczyłam te muffiny na obrazku i popatrzyłam w przepis i pisało, że dobre. Wszystko miałam pod ręką więc zrobiłam. I jestem dotąd w szoku, bo muffiny z fasoli są pyszne. Nawet teściowej smakowały 🙂

Więc proszę – składniki :

1/4 szklanki płatków migdałowych lub migdałów bez skórki

4 jajka

1/2 szklanki cukru ciemnego (może być mniej)

puszka fasoli (bez zalewy), jakiejkolwiek fasoli białej albo czerwonej

To wszystko zmiksować w food processor, resztę składników, tych poniżej, dołożyć i wymieszać łyżką 🙂

szczypta soli

1 łyżeczka proszku do pieczenia

3 łyżki oliwy extra virgin

3 łyżki kakao

Dodać rodzynki, cynamon, może być imbir, gałka muszkatołowa, ja ściera też na tarce i dodaje parę kostek czekolady gorzkiej.

Dodatkowo zagęszczam zmiksowanymi na drobno płatkami owsianymi, plus odrobiną mąki pszennej, ale mąkę można sobie darować. Ciasto powinno być dość gęste.

Używam teflonowej blaszki na muffiny, na 12 sztuk. Masłem smaruje miejsca na muffiny i wtedy wkładam ciasto łyżką.

Do piekarnika 180 stopni, na 15 – 20 minut.

Muffiny są lekko mokre i lepsze drugiego dnia. Trzeciego dnia też, jeżeli doczekają…

Pewnie można polać je czekoladą i takie tam… Ale tak daleko już nie poszłam 😉

 

Smacznego!

Autor

Mama z prądem i pod prąd

Nazywam się Sylwia. Jestem, czy też inaczej, wciąż uczę się być kobietą, żoną, matką. Wychodzi mi to różnie. Mieszkam juz szmat czasu na Zielonej Wyspie. Tak to się ułożyło, nie planowałam tego tak, ale to życie rozdaje karty... Więc jestem też cudzoziemką...

Skomentuj

